لوله پلی اتیلن pn16 | کاربرد + قیمت

لوله پلی اتیلن PN16

لوله پلی اتیلن pn16 به دلیل ویژگی های خوبی که دارد در بسیاری از صنایع و کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این لوله ها از جنس پلی اتیلن با چگالی بالا (PE100) ساخته می شوند، دارای فشار اسمی 16 اتمسفر هستند و از پرکاربردترین تجهیزات خطوط انتقال آب تحت فشار در کشاورزی و صنعت می باشند.

مفهوم PN (فشار اسمی) در لوله های پلی اتیلن

PN (مخفف عبارت Pressure Nominal) در لوله‌های پلی اتیلن، نشان دهنده حداکثر فشاری است که لوله می‌تواند به طور مداوم بدون هیچگونه آسیب و خرابی در دمای 20 درجه سانتیگراد تحمل کند. هر چه PN یک لوله پلی اتیلنی بالاتر باشد، ضخامت آن لوله بیشتر می باشد؛ به علاوه، لوله پلی اتیلن تک جداره از PN4 الی PN25 تولید می شود.

لوله پلی اتیلن PN16

مشخصات لوله pn16

لوله پلی اتیلن pn16 دارای مشخصات زیر است:

ویژگی

توضیحات

جنس

پلی اتیلن با چگالی بالا (PE100)

فشار اسمی

16 اتمسفر

مقاومت در برابر خوردگی، فشار و ضربه 

بالا

انعطاف پذیری

بالا

وزن

سبک

قیمت

مناسب

کاربرد لوله پلی اتیلن pn16

لوله pn16 در بسیاری از صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله کاربردهای این لوله ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتقال آب آشامیدنی و آبرسانی
  • انتقال آب کشاورزی و آبیاری
  • انتقال آب و فاضلاب
  • انتقال گاز

مزیت این لوله ها سبکی، مقاومت مناسب، انعطاف پذیری و داشتن سطحی صاف می باشد و با سایر انواع لوله های پلی اتیلن از نظر مشخصات و کاربردها تفاوت هایی دارد. به عنوان مثال، لوله پلی اتیلن pn8 دارای فشار اسمی 8 اتمسفر است و برای انتقال سیالات با فشار کمتر از 8 اتمسفر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین، لوله پلی اتیلن pn20 دارای فشار اسمی 20 اتمسفر است و برای انتقال سیالات با فشار بیشتر از 20 اتمسفر مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت و خرید لوله PN16

لوله pn16 یکی از انواع لوله های پلی اتیلن با کاربردهای فراوان است. این لوله ها بر اساس ویژگی‌ها، کاربردها و نوع مصرف، می‌توانند در بخش‌های مختلف به کار گرفته شوند. شرکت شهراب گستران اروند با سالها تجربه و عرضه انواع لوله و اتصالات، لوله های پلی اتیلن PN16 را با کیفیت عالی تولید می کند.  با توجه به نوسانات بازار، قیمت محصولات مختلف از جمله این لوله، متغیر می باشد و برای اطلاع از بروزترین قیمت ها و خرید این لوله ها می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار نمایید.

این نوشته در blog ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.