لوله پلی اتیلن نسبت به لوله فلزی دارای ویژگی های خاصی از جمله وزن کمتر، طول عمر بیشتر و … می باشد و به همین سبب امروزه لوله های پلی اتیلنی در حوزه های مختلفی از جمله صنعت گاز به صورت فراگیر به کار گرفته می شود و روز به روز میزان استفاده از آن در حال افزایش است. در ادامه انواع لوله پلی اتیلن گازرسانی و مزیت آنها را بیان می کنیم و با ویژگی های بسیار خوب این لوله ها آشنا می شویم.

انواع لوله پلی اتیلن گازرسانی

از آنجایی که برای تولید لوله پلی اتیلن گازرسانی باید مواد اولیه با کیفیت بکار برده شود، عموماً این لوله ها دارای گرید PE100 است.لوله های پلی اتیلن گازی را می توان طبق معیارهای متفاوتی دسته بندی کرد؛ برای مثال بر اساس کاربرد به سه دسته نفت، گاز، پتروشیمی تقسیم می شوند و اگر بر اساس سایز و استانداردها طبقه بندی کنیم شامل دو دسته HDPE و MDPE می گردد، در بخش بعدی انواع سایز لوله ها را بررسی می کنیم.

بررسی استاندارد لوله پلی اتیلن گازرسانی

ممکن است انتقال گاز چالش‌های ویژه‌ای به همراه داشته باشد و بسیار حائز اهمیت است که لوله ها طبق استاندارد تولید شده باشند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود؛ برای تولید این لوله ها داشتن استاندارد ویژه ISO و استاندارد جهانی IGS مهم می باشد. به طور معمول لوله پلی اتیلنی گازی را از مواد PE100 تولید می کنند و به علت عدم استفاده از افزودنی و رنگدانه ای در تولیدشان، این لوله ها تیره رنگ می باشند. 

سایز لوله های پلی اتیلن گازرسانی

لوله های پلی اتیلن گازرسانی سایزهای مختلفی دارد و اصولا سایز لوله ها را براساس میلیمتر و یا اینچ بیان می کنند؛ شرکت شهراب گستران اروند لوله پلی اتیلن گازی را با کیفیت عالی و مطابق با نیازهای مشتریان در سایزهای زیر تولید و عرضه می کند:

 

لوله پلی اتیلن گازرسانی

مزیت لوله پلی اتیلن گازرسانی

لوله های پلی اتیلنی به علت داشتن مزایای بسیار زیاد، جایگزین لوله های فلزی شده اند. مهم ترین ویژگی های این لوله ها شامل موارد زیر است:

1) مقاومت خوب و مناسب در برابر پوسیدگی، ضربه، اشعه UV خورشید، مواد شیمیایی و اسیدها و …

2) سبک بودن و داشتن وزن کمتر نسبت به لوله های فلزی

3) طول عمر بالا و ماندگاری طولانی

4) قیمت مناسب

5) انعطاف پذیری بالا 

6) قابل استفاده در مناطق سردسیر

7) خاصیت کشسانی ( و به راحتی به شکل حلقه درآمدن)

 برخورداری از این خصوصیات منحصر به فرد، باعث  کاهش هزینه ها شده است؛ برای مثال هر چه وزن لوله ها کمتر باشد حمل و نقل آسان تر می شود و همچنین به علت ماندگاری طولانی (حدود 50 سال)، کمتر و دیرتر به تعمیر و تعویض نیاز می باشد و منجر به صرفه اقتصادی می شود، در نتیجه لوله های پلی اتیلن برای صنعت گاز بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

 

قیمت لوله پلی اتیلن گازرسانی

قیمت لوله های پلی اتیلن ثبات ندارد و با توجه به عوامل بسیار زیادی قیمت ها متغیر می باشد؛ از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت ها می توان به هزینه حمل و نقل، سایز لوله، نوع مواد اولیه بکار رفته و … اشاره کرد. برای اطلاع از لیست هزینه ها می توانید با شرکت شهراب گستران اروند تماس برقرار کنید.

 

استعلام قیمت محصولات
جهت اطلاع از قیمت به روز محصولات، اطلاعات زیر را تکمیل کرده و ارسال کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس برقرار نمایند.