لوله پلی اتیلن pn20 | کاربرد + قیمت

لوله پلی اتیلن pn20

امروزه لوله های پلی اتیلنی، بسیار پرکاربرد بوده و در بازار دارای انواع گرید های متفاوتی می باشند، برای آشنایی با گریدها می توانید گریدهای لوله پلی اتیلن را مطالعه نمایید. یکی از مفاهیمی که ممکن است اسم آن را به همراه لوله پلی اتیلنی شنیده باشد، PN می باشد؛ PN مخفف عبارت nominal pressure به معنای فشار اسمی می باشد و بیانگر حداکثر فشاری است که لوله می تواند در دمای 20 درجه سانتیگراد تحمل کند. لوله پلی اتیلن pn20 به دلیل مقاومت بالای آن در برابر فشار و ضربه برای کاربردهای مختلفی مانند آبیاری، فاضلاب، کشاورزی و … به کار می‌رود. در این مقاله ما به بررسی مزایا و کاربردهای این لوله ها می پردازیم.

مزایای لوله پلی اتیلن pn20

لوله‌های پلی اتیلن با چگالی بالا به دلیل استحکام و دوام مناسب در برابر فشار، ضربه و خوردگی، انعطاف پذیری و وزن سبک بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. این لوله ها با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد توانسته اند در طول سال‌ های اخیر به عنوان یکی از گزینه‌ های اصلی برای انتقال سیالات و گاز در صنایع مختلف به شمار بیاید و امروزه لوله‌ های پلی اتیلن PN20 برای کاربردهای متعدد، گزینه ایده آلی می باشد. 

کاربرد لوله پلی اتیلن pn20

همانگونه که اشاره کردیم، لوله pn20 در بسیاری از صنایع و حوزه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله کاربردهای این لوله ها می توان به انتقال آب آشامیدنی و آبرسانی، کشاورزی و آبیاری، فاضلاب و گاز اشاره کرد. این لوله ها به دلیل برخورداری از مقاومت بالای در برابر خوردگی، از آلودگی آب آشامیدنی و یا نشت فاضلاب جلوگیری می کنند و به دلیل مقاومت بالای در برابر فشار، می توانند سیالات با فشار بالا را منتقل کنند.

لوله پلی اتیلن pn20

مقایسه لوله pn20 با سایر انواع لوله های پلی اتیلنی

لوله پلی اتیلن pn20 با سایر انواع لوله های پلی اتیلنی از نظر مشخصات و کاربردها تفاوت هایی دارد. به عنوان مثال، لوله پلی اتیلن pn8 دارای فشار اسمی 8 اتمسفر است و برای انتقال سیالات با فشار کمتر از 8 اتمسفر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین، لوله پلی اتیلن pn16 دارای فشار اسمی 16 اتمسفر است و برای انتقال سیالات با فشار بیشتر از 16 اتمسفر مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله‌های پلی اتیلن با لوله‌ های دیگری مانند لوله‌های فولادی، لوله‌های پلی پروپیلن، لوله‌های PVC و … نیز مقایسه می‌شوند. برای مثال لوله‌ های پلی اتیلن در مقایسه با لوله‌ های فولادی، وزن سبک‌ تر، انعطاف‌ پذیری بیشتر، مقاومت بالاتر در برابر خوردگی و شیمیایی‌ها، قابلیت نصب آسان‌ تر و … دارند؛ بنابراین، امروزه کاربرد بسیار زیادی به ویژه در سیستم آبرسانی کشاورزی یافته است. در صورتی که نیاز به خرید لوله برای آبرسانی دارید، می توانید مقاله راهنمای خرید بهترین لوله برای آبرسانی کشاورزی را مطالعه نموده و یا با کارشناسان و مشاوران ما ارتباط برقرار کنید تا راهنمایی های بیشتری را در اختیار شما قرار دهند.

قیمت و خرید لوله پلی اتیلن PN20

تا به اینجا با لوله pn20 آشنا شدیم و دریافتیم که استفاده از این لوله ها مزایای زیادی دارد. شرکت شهراب گستران اروند با سالها تجربه و عرضه انواع لوله و اتصالات، لوله های پلی اتیلن PN20 را با کیفیت عالی تولید می کند. توجه داشته باشید به علت نوسانات بازار، قیمت محصولات مختلف از جمله این لوله، متغیر می باشد و برای اطلاع از بروزترین قیمت ها و خرید این لوله ها می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار نمایید.

استعلام قیمت محصولات
جهت اطلاع از قیمت به روز محصولات، اطلاعات زیر را تکمیل کرده و ارسال کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس برقرار نمایند.
این نوشته در blog ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.