راهنمای خرید لوله پلی اتیلن آبرسانی کشاورزی

لوله پلی اتیلن آبرسانی کشاورزی

لوله های پلی اتیلنی از پراستفاده ترین لوله ها برای انتقال سیالات می باشد و در زمینه آبرسانی کشاورزی و ساختمانی کاربرد بسیار زیادی دارد. در این مقاله، نکات و مطالبی را برای خرید بهترین لوله برای آبرسانی کشاورزی بیان می کنیم. 

انواع لوله های آبرسانی کشاورزی

انتخاب لوله مناسب برای انتقال آب در زمین کشاورزی و باغ اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا در صورت انتخاب نادرست لوله، مشکلاتی از قبیل نشت آب، آسیب به زمین و … روی می دهد. در صورتی که با هر کدام از انواع لوله های آبرسانی و مزایای هر یک آشنا باشید، می توانید با توجه به نیاز خود تصمیم بهتری بگیرید. در ادامه مطالب، انواع لوله آبرسانی کشاورزی را شرح می دهیم: 

لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن آبرسانی ویژگی های خاصی مانند سبک بودن، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و اشعه UV دارد و همچنین به علت قابل استفاده بودن در آب و هوای سرد و گرم جایگاه بسیار خوبی در سیستم آبیاری کشاورزی یافته است. لوله های پلی اتیلنی در کشاورزی نسبت به لوله های پلی پروپیلن و PVC کاربرد بیشتری دارند. به علاوه چون این لوله ها در برابر مواد شیمیایی و املاح واکنش نشان نمی دهند و مقاوم هستند پس رنگ، بو و مزه آب تغییری نمی کند و مواد ناخالص وارد آب نمی شود؛ در نتیجه کیفیت و سلامت آب حفظ شده و به گیاهان آسیبی وارد نمی شود. لوله‌های پلی اتیلن آبرسانی کشاورزی در دو نوع لوله‌های تک جداره و لوله‌های دوجداره تولید می‌شوند؛ لوله‌های تک جداره برای مصارف عمومی مانند انتقال آب و آبیاری سطحی استفاده می‌شوند و لوله‌های دوجداره برای مصارف خاص مانند آبیاری تحت فشار و انتقال آب در مسافت‌های طولانی استفاده می‌شوند.

PVC : 

به طور کلی یکی از پرمصرف ترین لوله های پلیمری بعد از پلی اتیلن، لوله PVC است. این لوله ها در کشاورزی محبوبیت چندانی ندارند زیرا در دمای زیر صفر درجه شکننده بوده و قابل اشتعال نیز هستند. 

لوله pvc

پلی پروپیلن :

لوله های پلی پروپیلن، PVC و پلی اتیلن از جنس پلاستیک می باشند؛ لوله پلی پروپیلن که با نام اختصاری pp شناخته می‌شود، خصوصیاتی مشابه لوله PVC دارد ولی دارای استحکام بیشتری است و در موارد مختلفی از جمله سیستم فاضلاب شهری و ساختمانی، کشاورزی، صنایع غذایی، لوله کشی آب آشامیدنی و … کاربرد دارد. 

لوله گالوانیزه :

لوله گالوانیزه یا لوله سفید شامل دو دسته آهنی و فولادی می باشد. گرچه دو لوله تفاوت آنچنانی با یکدیگر ندارند ولی لوله فولادی نسبت به آهنی وزن کمتری دارد. لوله سفید دارای استحکام بالایی بوده اما می توان گفت تا حد زیادی در سیستم آبیاری کشاورزی لوله‌ های پلیمری مانند پلی اتیلن (به دلایلی مانند صرفه اقتصادی) جایگزین آن شده است.

چدنی : 

یکی از قدیمی ترین لوله های آبرسانی می باشد و با آمدن لوله های سبک و مناسب تر مانند انواع لوله های پلیمری، لوله چدنی استفاده زیادی ندارد و تقریبا منسوخ شده است.

لوله چدنی

نکات مهم در زمان انتخاب لوله پلی اتیلن آبرسانی

هنگام خرید لوله آبرسانی باید به نکات زیر توجه فرمایید تا بهترین لوله را برای مصارف کشاورزی خود تهیه کنید:

  1. نوع مواد اولیه: برای مثال بهترین نوع لوله پلی اتیلن آبرسانی،لوله پلی اتیلن PE100 می باشد.
  2. طول عمر و ماندگاری لوله: هرچه عمر طولانی تری داشته باشد در درازمدت هزینه ها کاهش می یابد.
  3. سبک بودن: زمانی که لوله وزن کمتری داشته باشد حمل و نقل آن آسانتر می باشد.
  4. عوامل محیطی: در انتخاب لوله، به عواملی مانند دمای محیط، تابش خورشید و مواد شیمیایی موجود در خاک توجه کنید.
  5. مقاومت در برابر اشعه UV: اگر لوله در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، از لوله‌های مقاوم به اشعه UV استفاده کنید.

مهم ترین بخش خرید لوله آبرسانی، انتخاب جنس لوله است پس توصیه می شود از شرکت و برند معتبر خریداری نمایید تا از کیفیت مواد به کار رفته در لوله اطمینان داشته باشید. شرکت شهراب گستران اروند با سالها تلاش و پشتکار، محصولاتی با کیفیت عالی تولید و عرضه می کنند.

پارامتر های تاثیرگذار بر قیمت لوله پلی اتیلن آبرسانی کشاورزی

قیمت لوله آبرسانی به عوامل بسیاری مانند نوع لوله و مواد اولیه‌ی بکار رفته، سایز لوله، هزینه تولید و حمل و نقل، قیمت ارز و نوسانات بازار و … وابسته می باشد. 

همچنین مواردی مانند نوع گرید لوله و میزان خلوص مواد اولیه در لوله های پلی اتیلنی بر قیمت آن تاثیر می گذارد؛ برای آشنایی بیشتر می توانید گرید های لوله پلی اتیلن را مطالعه کنید. 

خرید لوله مناسب برای آبرسانی

با توجه به مطالبی که تا به اینجا بیان کرده ایم، برای سیستم آبیاری کشاورزی اغلب از لوله های پلی اتیلنی استفاده می شود. می توان گفت مناسب ترین و بهترین انتخاب برای استفاده در آبیاری تحت فشار، لوله پلی اتیلن pe100 می باشد. در صورتی که نیاز به مشورت و راهنمایی دارید می توانید با ما تماس برقرار نمایید و یا از طریق ایمیل با کارشناسان ما در ارتباط باشید

این نوشته در blog ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.